Etiketter

Hösten har precis börjat och nu kommer Eva med idéer om att jag ska trycka prover på julkort. Hon vill att vi ska sälja dem på stan, i någon butik. Under mina första dagar på Rundqvists hittade vi gamla klichéer med vacker kursiv text, tomtar med mera. Eva har noga valt några hon ser som möjliga motiv på julkort. Nu är det bara att bygga ihop formarna och ställa in passning i avdragspressen. På papperslagret har Mikael och Eva letat fram flera förslag på lite styvare papper i olika färger. Den sprudlande Eva öser på med förslag och Mikael hämtar färgburkar. Nu ska jag trycka med guldfärg, svart och rött. Tillsammans går vi igenom att vi har allt framme. Eva kommer med kameran och tar bilder. Skrattande säger hon ?att man kan ha så här roligt på jobbet?. Det är bara att hålla med. Det blir två trevliga dagar på jobbet och jag lyckas med det som Mikael och Eva vill. Nästa steg för Eva blir att få ut våra förslag på marknaden. Nu undrar jag vad som ska hända i fortsättningen. Rapport kommer.

