Etiketter

, , , , ,

2012-10-09_09.11.17I förra veckan tryckte jag klart broschyren om Rundqvists.
En fyrasidig liten smal broschyr, med gamla klichéer och lite mindre typer. Det var längesedan jag tryckte en sådan sak, så jag fick fråga Mikael om hjälp. Det gäller ju att få all text att hamna på rätt ställe när pappret viks. Lite klurigt till en början men jag grejade det! Väldigt kul var det och stolt kunde jag visa upp några klara tryck som var vikta rätt.
Under veckan fick jag lära mig skärmaskinen, som jag bara sett andra hantera, så man lär sig saker varje vecka trots åldern.
I veckan började Joel, en praktikant som gått på HDK, både kandidat och mastersexamen. Jag träffade även Isolde som bistår med redigering av böcker. Senare ska även Björn börja, en alltiallo som det blir trevligt att få lära känna. Han är även nyfiken på det jag sysslar med.
Mikael har härjat runt och spacklat och målat så det blir fint i lokalerna. Eva sitter och kämpar med hemsida, ansökningar, facebook och annat som ska vara rätt på nätet, som är så viktigt i dessa dagar. Syns man inte så finns man inte.
Handgreppen från förr börjar sitta och det känns kul på jobbet. Nu håller jag på med block till mina barnbarn, som skall bli julklappar. Självklart blir det blytryck i deras namn på framsidan. Det betyder att jag än en gång får lära mig nåt nytt, resultat kommer snart!

