Etiketter

, , , , , , , ,

servettNu har det gått lång tid sedan jag skrev här senast. Det har inte blivit så mycket blysättning den senaste tiden, men det kommer. Jag tänker tillbaka på i höstas när jag klev in i det lilla sätteriet här på Rundqvists. En fantastisk känsla. Arbete pågår för att skapa ett museum med gamla vackra trycksaker. Det finns nämligen massor av intressanta saker på vinden här. Jag sitter just nu en hel del vid datorn och arbetar i Quark Xpress. Kul att åter jobba lite i det programmet som jag gjorde senast 2005.

Jag övar lite i ett fotoprogram på Fuji med att göra fotoböcker och det är väldigt kul och intressant. Jag gjorde en sådan fotobok med egna bilder före jul och den blev fin. Den handlar om tillbyggnaden av frugans och min lilla sommarstuga. Jag tänker nog göra fler fotoböcker vad det lider.
Häromdagen kom Eva med nya förslag som hon hade t och funderat på. Hon ville att jag skulle trycka med trästil på servetter. Jag skrattade högt och såg säkert mycket undrande ut, men hon stod på sig och sade att vi måste testa!
Sagt och gjort. Vi gick ner till sätteriet och hittade trästil och ordet LOVE med 13 centimeter höga trätyper. Vi hade med oss röda servetter och bestämde oss för att trycka med guldfärg. Minsann, Evas tankar blev till verklighet och det blev faktiskt riktigt bra.
Sedan kom nästa förslag från idéfabriken Eva och det var att trycka på nya, torra och stela diskdukar. Det funkade oerhört bra även det. Vi letade upp några klichéer och gjorde några tryck på servetter.
Den roligaste var en kliché med en text på som hette Kaffevisa, och man måste snurra på diskduken för att kunna läsa. Mycket roligt! Den måste vi trycka i stor upplaga och förhoppningsvis kunna sälja! Evas tankar snurrar runt och vi diskuterar vad vi eventuellt ska trycka för saker på servetter så att de går att sälja. Man skulle kunna trycka snapsvisor eller använda servetter med tryck som nåt slags placeringskort.
Tankarna flödar på Eva och Micke när de får se de första trycken.

