Etiketter

, , , , , ,

Först vill jag se till att kreditera min fru för uttrycket ”Västtrafik imponerar” vilket sägs ironiskt (eller sarkastiskt) och är en lek med orden ”Västtrafik informerar” som brukar utropas i högtalare när något gått fel.
Med fördel säger man det i samma tonläge och ordmelodi som högtalarrösten. Jag hoppas att detta uttryck tar sig in i varje göteborgares vokabulär.

Nu till saken. Det var stopp i spårvagnstrafiken idag igen. Fast idag löste det sig lagom till att jag bytt till buss verkar det som. Dags att byta tillbaka till vagn och hoppas på det bästa.

Jag tror inte att jag gjort en enda resa denna vecka utan att det varit eller blivit stopp.

Igår spontandog en vagn jag satt på. Först trodde jag att den stannade för att vänta in en vagn framför men snart fick vi reda på att den bara lagt av. Inga försök till återupplivning fungerade och man beslöt sig för att bogsera den baklänges ner för backen med hjälp av vagnen bakom. Bakom den stod dock en lång kö av vagnar som också skulle behöva backa. Jag stannade inte kvar länge nog för att ta reda på hur de löste det problemet. (Alla passagerare som inte redan gått av evakuerades inför bogsering.)

Jag omplanerade mitt besök till mor till en annan dag och begav mig hemåt. Efter att ha stannat till för en mysig middag på ett bra matställe skulle jag ta mig hem den sista biten, även nu med vagn. Då meddelade de att stoppet i trafiken var undanröjt. Stoppet åt andra hållet. Alltså två stopp på en utflykt.

Det börjar bli lite tjötigt att smsa chefen varje morgon och skylla på spårvägen. Jag hade säkert lyckats komma sent helt på egen hand om vagnarna bara ville låta mig.

Konkoktor

