Etiketter

, , , , , , ,

Detta bildspel kräver JavaScript.

Tar dagen första Munzee mitt i älven på väg till WebCoast 2015.
Dagen till ära är det en helt ny färja. Älveli heter hon, strömlinjeformad, avskalad och inte minst gratis att åka med.
Registrerar mig på knytkonferensen och ja, vad skall jag nu välja för något? Första dagens program är bestämt i förväg men dumt nog lyckades jag inte bestämma mig när jag kollade.
Visst lät det kul att bygga appar till mobiler – men vad vill jag egentligen göra för app? 3D-scanning låter ju också jättekul, men väl inget jag har någon direkt användning för vare sig i jobbet eller vardagen, programmering av Pebble-appar i Javascript är definitivt över min horisont och ja, så där håller jag på in i sista stund. Till slut slinker jag in på ”Känslosam produktutveckling” – praktiska övningar i hur man fokuserar på de egenskaper kunden FAKTISKT värdesätter.
Efter en halvtimme inser jag att jag nog är fel ute, ”tekniker från agilt och lean UX…” är nog inte riktigt ”my cup of tea”.
Så jag slinker ut igen och in på sessionen ”Tänk det otänkta” där jag hamnar rakt i gruppindelningen inför en liten praktisk övning med hjälp av det som tänkologen PA Ståhlberg just lärt ut. Aj då!
Men gruppen jag hamnar i delar snabbt och frikostigt med sig och vår gemensamma fritänkande äventyr tar oss till slut till en faktiskt praktiskt genomförbar produktutveckling av det tänkta utgångsföremålet.
Ja, det blir lite rapsodiskt det här – klockan närmar sig midnatt och bloggposten måste upp innan klockan slår.
Himla roligt och lärorikt var det i vart fall!

Och just som jag skriver detta håller arrangörerna av Webcoast, säkerligen med Maria Gustafsson i spetsen, som bäst på att fylla i vad morgondagen och söndagens program kommer att bjuda på.
Ska läsa igenom när allt kommit upp på webben och försöka planera min dag.
Hoppas kunna återkomma med lite intressanta tips om ”ditt och datt” lite senare.

Munzee – vad är det? frågar kanske den nyfikne.
Vi ber att få återkomma även om detta, snart!

