Etiketter

, , , , ,

Bottna caféetA4– Jag skildrar de olika känslor vi människor upplever, de olika sinnesstämningar vi kan vara i och som till stor  del beror på vilken situation eller miljö vi befinner oss i.
– Ibland är det positiva känslor och ibland väldigt jobbiga, berättar Faruq Omer, Rundqvist & Co:s ”egen” konstnär.
Torsdag 2 april har han vernissage på sin utställning ”Med atmosfärer” i Café Olivia på Bottnafjordens inköpsförening, Hamburgsund.

– Kanske lever vi mitt i ett pågående krig, kanske är vi upptagna med att utbyta erfarenheter eller med att kämpa för något i ett socialt sammanhang – kanske har vi möjlighet att vara ute i naturen och bara njuta, förklarar Faruq.
– Jag kallar det att människor lever under olika atmosfärer.
I utställningen visar Faruq Omer både nyare och lite äldre verk, den här gången bara målningar.
– Jag utvecklar och förändrar ständigt mitt konstnärsskap och det ska bli roligt att få visa upp lite av jag arbetat med de senaste åren.

Utställningen ”Med atmosfärer” pågår 2 april – 3 maj.
Café Olivia ligger i lilla Galleriet på Konstnärernas Kollektivverkstad Bohuslän, inte långt från Gerlesborgsskolan.
Du hittar vägbeskrivning här.
Utställningens och caféets öppettider finner du här.