Etiketter

, , ,

var det dags för mig att dra ett litet strå till stacken. Jag tyckte ju själv att vi skulle vara med i blogg 100, så det är bara att gnugga knölarna och tänka efter om det finns något att skriva om. Att skriva är ju en form av kreativitet, precis som det mesta vi sysslar med på Rundqvist. Därför tycker jag att några rader om kreativitet kan vara passande.
Jag tycker relationen till kreativiteten är viktig att fundera lite på. Kreativitet för mig handlar om tillåtelse och tid att göra nya kopplingar. Att undersöka, förbättra, fönya med möjlighet att stanna upp mitt i processen, för att gå vidare när tanken mognat.

Kreativitet förändrar beteenden, löser problem och gör livet lyckligare på något sätt. Med ord, idéer, tankar, material, mat, allt möjligt, flödar kreativiteten omkring oss. Oftast utan att vi tänker på den så mycket. Kreativiteten delas med din omgivning eller finns i din inre värld, på ett eller annat sätt.

Att vara kreativ är för mig att absorberas och njuta av att göra det jag gör, med uppmärksamhet på detaljer, med en vision, att vara glad och lekfull.

