Etiketter

, , , , , , , ,

20150505_142539Det tog sin tid att få klart vårstädningen av fönsterna mot gatan, jag började ju med det för över en månad sen. Trasiga persiennsnören, regn, blåst och annat hindrade mig från att få klart det, men nu är det bannemig rent!

Så äntligen kan man få lite liv i de där gamla tomma skyltytorna. Idag har jag klättrar runt i ena fönstret och fyllt på med diverse saker för att liva upp det;

– en gammal stol som Eva skojat till med tryck och färg,
– ett vackert gammalt kast,
– en stor bukett med syrenkvistar som jag passat på att hänga
ett av våra blomkort i,
– ett gäng av våra block,
– en liten konsttrycksgardin med filmis-
klichéetryck på vackert missfärgat ”vindslagrat” papper,
– konsttryckskort av olika modell (finns att köpa här),
– belysning med hjälp av en gammal loppislampa som jag
strippat skärmen på,
– och självklart info om oss.

Kanske ser det lite crazy häjconbäjcon ut men hellre det än att det bara är tomt och intetsägande. (Lite samma inställning som jag har till mig själv och min personlighet…) Jag gick runt och plockade på mig några saker som fick plats där helt enkelt, och som visar lite av vad som händer och görs här inne i det gamla undangömda stenhuset. Det är ju bara att korrigera efterhand och ombyte förnöjer. 20150505_143357Så länge folk får nåt att titta till på, och det kanske väcker någons intresse, så är i alla fall jag nöjd för idag. I morgon är en annan dag så då kanske jag känner nåt helt annat, eller kommit på vad jag egentligen borde ha i fönstret. Jag tyckte ändå att det såg väldigt mysigt ut, och det är en känsla som finns inne i huset och som gärna får läcka ut på gatan och de förbipasserande.

Micke var mer än hjälpsam att fixa el till min lampa, då han blev glad att det äntligen var någon som såg till att nåt hände i fönstret. Det har stått ekande tomt i en massa herrans år, men nu är lugnets tid förbi, nu e ju jag här med min crazy häjconbäjcon-attityd …

