Etiketter

, , , ,

Att jobba i det Rundqvistska huset innebär att ständigt känna vibrationen av historiens vingslag.
Så även ända in i ”hemlighuset”.
Och då menar jag inte att själva bekvämlighetsinrättningen skulle ha en föråldrad standard, typ utedass, utan hur lätt det är att förlora sig i gångna tider då du ”behöver gå”.
Häromdagen besökte jag för ovanlighetens skull entréplanets bekvämlighetsinrättning och höll på att aldrig komma ut.
Här var de goda råden inte dyra, de satt gratis nålade på väggarna.
Visdomsorden och teckningarna ovan är hämtade ur den gamla klassiska skämttidningen Söndags-Nisse från sent 1800-tal och upptryckta på nytt av Rundqvists Boktryckeri under senare delen av 1900-talet. (Exakt när vet vi inte.)
Om de skämtsamma klokheterna håller än?
You’ll be the judge!
(Själv slog jag minsann omkull mig många gånger på isen som liten plutt och inte vart jag gift för det!)

PS. Skulle du vara intresserad av ”gamla nytryck” ur Söndags-Nisse, så har vi ett flertal att välja mellan på Rundqvists. Hör av dig!
