Etiketter

, , , , ,

Rune414Jag brukar inte använda engelska uttryck men just den här gången så passar det. Det är ju de inledande orden av klassikern My way, som skrevs av Paul Anka och sjöngs av Frank Sinatra. Dagarna går och det närmar sig slutet av mitt arbetsliv. En annan låt som stämmer in i sammanhanget, med nedräkning, är den gamla rockdängan Final countdown. Eller varför inte Stoneslåten Time is on my side.
Jag hoppas ha hunnit visa mina arbetskamrater hur man hanterar sätthaken och andra grejer. Det finns ju några speciella handgrepp som kan vara kluriga, speciellt det där med att knyta kolumnsnöret runt den färdigsatta formen.
Cirkeln blev nästan sluten för min allra första arbetsplats var Wezäta Melin, som låg vid Krokslätt, och nu sista företaget jag jobbat för ligger i Getebergsäng, så gott som grannar, även om WZ försvunnit. Men Rundqvists består!
Det har varit givande år och ett himla tryck här på Rundqvists. Det är kul med alla duktiga konstnärer och andra härliga människor. De har så mycket fantasi och producerar en massa fina trycksaker. Hela huset är fullt med tavlor, småtryck, planscher, bilder och annat kul.
Björn började med att sätta lite grejer men har sedan gått över till att bli tryckare. Han är teknisk och klurig så det blir bra.

Visste ni att min sista arbetsdag den 28 maj även kallas ”Den stressfria dagen”. Otroligt passande för nu har jag börjat varva ner. Men helt ärligt talat så har nog hjärnan varvat ner sedan ett bra tag. Stressiga dagar hade jag under den tiden jag var arbetslös, med möten och rapportering till Arbetsförmedlingen, och alla måsten. Jag hade fas 3-plats i två och ett halvt år på bildbyrån Kamerareportage och precis när den tog slut hade jag turen att få den nya platsen här på Rundqvists och det blev till min glädje även anställning.
Det kommer att hända en massa saker i Rundqvistshuset. Stora planer finns och det kommer att hända saker ute på stan, men det kommer att redovisas i augusti, så hav tålamod! En noggrann planering gör att det inte blir stressigt!
Ett annat namn på den 28 maj är ”Internationella krama en musiker-dagen”. Undrar hur det ska gå till och om det kommer några musiker hit den 28 maj?
Detta med att skriva blogg är ganska nytt för mig. Det ska ju ha anknytning till yrket, jobbet och företaget. Inte helt lätt men jag har försökt så gott jag kan.
I did it My way!

